Już w ponad 6 000 aptek w Polsce pacjenci mogą bezgotówkowo realizować świadczenie w zakresie ubezpieczeń lekowych. Jako sześciotysięczna do systemu epruf dołączyła jedna z aptek w Strzegomiu w województwie dolnośląskim.
Odwiedziliśmy tę aptekę i zapytaliśmy właścicielkę, dlaczego warto wdrożyć system epruf.
epruf: Dlaczego zdecydowała się Pani wdrożyć w swojej aptece bezgotówkową obsługę ubezpieczeń lekowych przez system epruf?
Natalia Skulska-Chudyk: Bezgotówkowa obsługa pacjentów posiadających ubezpieczenie lekowe stanowi dopełnienie oferty usług aptecznych. Zależy nam, by nasi pacjenci byli obsługiwani kompleksowo, zarówno jeśli chodzi o opiekę farmaceuty, jak i dostęp do nowoczesnych narzędzi, jak np. możliwość wygodnego korzystania z dodatkowej refundacji leków dzięki ubezpieczeniom lekowym.
epruf: Jakie widzi Pani korzyści ubezpieczeń lekowych dla pacjentów?
Natalia Skulska-Chudyk: To przede wszystkim możliwość zmniejszenia wydatków na leki w domowym budżecie. Ubezpieczenia lekowe działają komplementarnie do refundacji publicznej, więc pacjent otrzymuje dopłatę nawet do leków refundowanych przez NFZ.
epruf: Co może Pani powiedzieć o obsłudze systemu epruf?
Natalia Skulska-Chudyk: System epruf jest dla farmaceuty praktycznie bezobsługowy – wystarczy przed finalizacją płatności sczytać identyfikator z karty ubezpieczeniowej, by system podpowiedział, jaka jest kwota dofinansowania, a jaka do dopłaty przez pacjenta.