Już ponad 7 000 aptek w Polsce umożliwia pacjentom bezgotówkową formę uzyskania dofinansowania do zakupu leków za pomocą ubezpieczeń lekowych. O to, dlaczego warto wdrożyć bezgotówkową obsługę ubezpieczeń lekowych, zapytaliśmy p. Annę Salską, właścicielkę apteki w Warszawie, która jako siedmiotysięczna apteka wdrożyła system epruf.

Dlaczego zdecydowała się Pani wdrożyć w swojej aptece bezgotówkową obsługę pacjentów posiadających ubezpieczenie lekowe?

Miałam już wcześniej do czynienia z obsługą ubezpieczeń lekowych poprzez system epruf, gdy prowadziłam swoją poprzednią aptekę. Wiem, że to bardzo wygodne rozwiązanie dla pacjenta.

Gdy otworzyłam swoją nową aptekę (tę w której aktualnie jesteśmy), pewnego dnia jeden z pacjentów zapytał, czy honorujemy karty ubezpieczenia lekowego. Wówczas zdecydowałam się na wdrożenie systemu epruf, ponieważ swoim pacjentom chcę dostarczać usługi, jakich oczekują. Wdrożenie epruf to właśnie poszerzenie oferty apteki dla pacjentów. Obserwuję na rynku, nie tylko aptecznym, trend obrotu bezgotówkowego – coraz częściej dokonujemy płatności za pomocą kart, jest to wygodna forma płatności. Obsługa transakcji z dofinansowaniem w postaci ubezpieczenia lekowego jest wygodna i szybka, podobnie jak płatność kartą – pacjent nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności.

Co może Pani powiedzieć o obsłudze systemu epruf?

Jest bardzo prosta i intuicyjna, wystarczy tylko sczytać kartę i wprowadzić PESEL. Obsługa nie stanowi żadnej trudności dla farmaceuty. Personel mojej apteki przeszkoliłam sama, a od epruf otrzymałam komplet materiałów informacyjnych. Instrukcja krok po kroku opisuje, jak należy realizować transakcje, cały system jest w zasadzie bezobsługowy, raporty są wysyłane automatyczne. Bardzo czytelne i przydatne są również rozliczenia, które otrzymuję od epruf po zakończeniu miesiąca (e-mailowo oraz pocztowo).

Jakie widzi Pani korzyści dla pacjentów?

W ostatnich latach obserwujemy coraz większe zainteresowanie prywatną opieką zdrowotną, coraz więcej pracodawców zapewnia taką opiekę swoim pracownikom. Ubezpieczenie lekowe jest uzupełnieniem tej oferty, pacjent płaci mniej za leki (również te nierefundowane). To bardzo wygodne dla pacjenta.

Właścicielka apteki, fot. epruf

Anna Salska, właścicielka apteki w Warszawie

fot. epruf